onsdag 24 november 2010

Kort, kort, kort

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag varit på julkortskurs. Där fick jag en massa bra tips och nu har jag blivit helt tokig i att göra kort. Här är de kort jag gjorde förra helgen och längst ner hittar ni "årets julkort", d.v.s. de kort jag skickar till mina nära och kära. Julkortskursen ordnades av Meder och de flesta av kortidéerna är därifrån.

Först ett gratulationskort för segelfartygsentusiaster. Enkel 3D teknik och bilden är köpt i Meder.



Det andra kortet är ett lite flickigare gratulationskort. Här har jag också använt mig av 3D-teknik. Materialet är från Tiimari och Presento.



Resten av korten jag gjorde är mera julinspirerade. Julstjärnan är från en servett och kortet är således gjort med sk. servett-teknik. Det enda som behövs är servetter, "limduk", strykjärn och kartong. Material från Meder och Tiimari.



Det här julkortet innehåller en rolig idé. Nämligen ängeln går att ta loss från kortet och hänga i julgranen. Material från Meder.



Här är det också 3D teknik som gäller. Material från Meder.



Och som ni märker är jag fixerad i 3D-tekniken. :) Materialet till det här kortet kommer från Tiimari.



Och tills sist men inte minst, Året 2010 julkort för min del. Idén är direkt tagen från julkortskursen och materialet är från Meder. Jag bara älskade kortet från första stunden jag såg det. Dom som känner mig vet att jag älskar brunt och glittrigt. Kortet är kanske inte ett typiskt julkort, men vad gör det. :)



Kortet har dessutom ljusa mellanblad. På första sidan finns en julramsa och på mittbladet kommer sedan själva julhälsningen.



Nu skall jag bara skriva adresserna på kuverten och sedan åker korten i posten. Jag önskar alla en riktigt trevlig väntan på julen och på söndag får man ju plocka fram julpynten också när det är första advent! Jag har några fler julpyssel ännu på lut, men mer om det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar