fredag 26 november 2010

Julsockor

Nu börjar ljuset i tunneln äntligen synnas och julklappsmakeriet börjar vara på sin slutraka. Förra julen var vi med mamma och pappa till Borgå. Den lilla staden är så mysig vid juletiden och där finns en trevlig garnaffär också. Mamma insisterade på att hon och pappa vill ha röda yllesockor och så köpte hon sex nystan SandnesGarns Toppull. Inte kanske det bästa garnet till sockor eftersom garnet är 100% ull och kan tovas, men jag lovade att uppfylla hennes önskan. Nu har nästan ett år gått och jag har äntligen fått två par sockor färdiga.



Dammodelle är från Novitas tidning och herrmodellen är stickad från mitt huvud, eller rättare sagt enligt det sockmönster jag lärde mig i skolan på lågstadiet.

Projektinfo:
Mönster: damsockorna från Novita vinter 2009, herrsockorna från lågstadiets handarbetstimme nångång på -90 talet.
Stickor: 3,5 mm
Garn: SandnesGarn - Toppull, åtgång ca. 5 nystan
Materialkostnader: jag har fått garnet i gåva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar