lördag 17 mars 2012

B som i Bones

Äntligen fick jag min andra bokstav klar, nämligen Bones sockorna blev klara i början av veckan. Mönstret är genialt simpelt och roligt att sticka. Rekommenderar mönstret för alla som har en möjlighet att få tag på boken och som förstår finska.


Efter första sockan märkte jag att det kommer att bli väldigt tajt att få garnet att räcka till andra sockan. Som tur var räckte garnet, men det blev inte många meter över. Bra med det var förstås att det inte blev några onödiga rester kvar, men lite oroväckande för andra stickare som har större fötter, eftersom min skostorlek är trots allt endast 37. Novita Nalle var överraskande trevligt och mjukt att sticka, men tyvärr blev sockorna alldeles burriga efter första kvällen jag hade på mig dem när jag tittade på tv.


Aakkoshaasteen seuraava kirjan B valmistui alkuviikosta. Aivan loistava malli tuo Bones Jennin ja Ilonan kirjasta. Neulominen oli oikein mielyttävää ja jopa Novitan Nalle tuntui ihanan pehmeältä käsissä. Valitettavasti sukat olivat ensimmäisen käyttökerran jälkeen aivan pörröiset, joten lankaa  en pysty mitenkään suosittelemaan. Lanka riitti muuten juuri ja juuri 37 koon sukkiini.

Projektinfo:
Mönster: Bones - Neulekirja av Ilona Korhonen och Jenni Österman
Garn: Novita Nalle aloe vera, 100 gram
Stickor: 2,75 mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar