torsdag 6 oktober 2011

Årets första julklappar

Förra året stickade jag en massa sockor till julklapp och således tänkte jag att det skulle passa bra med mössor i år. Jag stickade förra vintern en Jacques Cousteau åt min sambo och han har varit jätte nöjd med mössan. Därför tänkte jag att modellen också kunde passa min pappa och jag köpte två nystan av samma garn i svart och två nystan i vitt. Av de svarta nystanen stickade jag en exakt likadan mössa som till min sambo och av de vita nystanen stickade jag en damversion till mamma. Mammas mössa fick dock en tofs, för att göra modellen lite kvinnligare.


Skönt med två julklappar färdiga i alla fall. Hur är det med er? Har ni redan julstress eller ger ni överhuvudtaget självgjorda gåvor?

Projektinfo:
Mönster: Jacques Cousteau by Lalla Pohjanpalo
Garn: Katia Merino Soft, åtgång: svarta mössan 87 gram, vita mössan 70 gram innan tofsen, 95 gram med tofsen
Stickor: 3,5 mm
Materialkostnader: Garnet för mössorna blev lite under 10 euro styck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar