torsdag 23 december 2010

Jacques Cousteau

När jag såg detta mönster visste jag direkt att min sambo skulle gilla en mössa stickad utgående från det. Jag kollade ännu för säkerhetsskull med honom innan jag gick till garnaffären. Jag köpte ett härligt mjukt garn av merinoull. Jag skulle ha velat köpa något mera färggrannt, men jag visste att om den inte är svart så kommer han kanske inte att använda mössan.


Mössan gick jätte snabbt att sticka och jag tyckte om mönstret, trots att jag inte är någon stor vän av ribbstickning. Mönstret finns att få gratis på Ravelry eller via länken nedan.


Projektinfo:
Mönster: Jacques Cousteau av Lalla Pohjanpalo
Stickor: 3,5 mm rundsticka (40 cm) och strumpstickor
Garn: Katia Merino soft, 2 st. 50 grams nystan räckte bra (ingen våg i skrivandets stund)
Materialkostnader: lite under 10 euro

1 kommentar: