tisdag 25 januari 2011

En färdig halsduk på en kväll

Efter att jag suttit i flera veckor och stickat på samma kofta innan den blev klar, ville jag nu göra något snabbt. Jag beslöt mig för att testa ett garn jag fått av mamma och sticka en halsduk av det. Med garnet fick jag ett mönster av Novita. Jag ändrade lite på mönstret i.o.m. att jag lade upp 7 maskor i stället för 5 maskor. Halsduken var färdig efter ett par timmars stickande och det bästa var att det inte blev några rester. Det slutliga måttet var ca. 150 cm. Super lätt och super snabbt.


Garnet är jätte mjukt, men jag har ingen aning av hållbarheten. Ifall jag skulle ha mera av detta garn i mitt förråd skulle jag säkert sticka antingen kuddar eller kanske en pläd. Jag tycker att garnet kanske lämpar sig bättre för sådant än till klädesplagg.


Projektinfo:
Mönster: Novita
Garn: Novitas Fanni 100 gram (ett nystan)
Stickor: 3mm
Materialkostnader: ca. 5 euro (vet inte exakt pris på garnet eftersom jag fått det i gåva)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar