tisdag 30 mars 2010

...och så hände det igen!

På fredagen gick jag ut på stan för att säga upp mitt hyreskontrakt. Ja alltså nu är det säkert att jag ska flytta och jag blir officiellt sambo från och med den 1.5.2010. Hjälp! :D Jag skulle bara lite titta i affärerna och det slutade med att jag köpte två par sommarskor, lite kläder och till sist en massa garn. Jag har idéer för alla garnen, men jag slår vad att jag hinner ändra mig innan jag börjar med projekten. Och som ni ser så klarar jag inte av att köpa garn till endast ett projekt, utan det blir alltid flere på en gång.



Som ni ser på bilden blev det Novitas garn för hela slanten, inte för att jag är så särskilt förtjust i Novita, utan för att det är så enkelt att få tag på. Sorterna är Rose Mohair, Tennesee och Puro Batik. Min blivande sambo kommer att svära när han om några veckor märker hurdana garnförråd jag har. *rodnar* Hittills har han tyckt att min hobby är gullig. Imorgon skall vi till Lappland för att fira påsk och nu funderar jag på att vad för handarbete jag skall ta med. Min tunika är ännu halvfärdig, men det är så lite kvar på den att det känns onödigt att ta den med. Kanske jag borde sticka sockor? Eller göra något annat. Hmm, måst ta mig en riktig funderare.

Igår såg jag förrästen min första stickgraffiti och vad glad jag blev! Jag hade ingen kamera med mig och jag hade bråttom till ett möte. Men där mitt bland allt rusk och slask hade nån fäst en orange stickgraffiti i lyktstolpen. Mera sånt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar