måndag 22 mars 2010

Handarbetsmässa

På lördagen besökte jag med blivande sambon det lokala mässcentret eftersom där ordnades en handarbetsmässa i samband med en konst- och antikmässa. Jag var förväntansfull och hade reserverat pengar för att kunna köpa något roligt. Men jag var på något sätt besviken över utbudet. Det kändes som någonting fattades, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad. De stånd som hade pärlor och andra smyckerstillbehör var så populära att jag snabbt tröttnade på att försöka tränga mig fram och således blev det inga inköp på den fronten. Lite trist, men här en bild av det som jag köpte.



Som ni ser så klarade jag av att hålla mig i skinnet. Det ena garnet är till lite babykläder jag tänkte sticka till min kompis babyshower som är nästa månad. Jag köpte också lite reflexband för att göra en reflex. Jag är så usel på att använda reflexer, men kanske det blir av om jag skulle virka en snygg blomma eller något liknande. Här under ser ni min blivande sambos inköp. Han håller på med flugfiske och älskar att binda flugor. Här hemma går han ständigt omkring och tittar på mina garn och funderar på vad man skulle kunna göra av dem.



Jag talar om blivande sambo eftersom vi skall flytta officiellt ihop om någon månad. Hittills har vi praktiskt taget bott ihop, men vi har haft var sin bostad. Jag är lite rädd för att packa ihop mina saker eftersom jag är en riktig hamster och har samlat på mig en hel del stuff under de fem år jag bott i denhär lägenheten. Jag tror nog att allt ordnar sig, men jobbigt blir det den dag jag blir tvungen att börja packa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar