tisdag 6 april 2010

Påskens handarbete

Då var påsken 2010 över och idag började den trista vardagen igen. Min påsk var som jag hade förväntat mig. Vi skidade och åt gott. Jag blev förståss förkyld under påskhelgen så jag stannade också en dag i stugan medan de andra var ute i spåret. Jag har aldrig riktigt tyckt om långfärdsskidning och snuvan jag fick gjorde det inte alls roligare. Men jag är riktigt stolt att jag två dagar skidade 14 km per dag. Så mycket handarbete blev det dock inte under påsken, men här är några bilder av det broderi jag tog med mig och vad jag åstadkom.





Mönstret är färdigt tryckt på duken, men färgerna finns liksom i vanliga korsstygnsprojekt ritade i ett rutmönster. Detta projekt är ett färdigt paket från Vervaco som jag köpt för länge sedan. Jag har sytt en liknande duk med segelbåtar som jag gett till mamma. Jag tycker inte så mycket om stora korsstygn, men duken är färdigsydd så resultatet är fint när det är färdigt och ingen symaskin behövs för att fålla kanterna. Kanske jag nästa sommar äntligen har råd att köpa en egen symaskin med sommarjobbspengarna. Vi får se. Nu skall jag fortsätta med tunikan så att jag nåt tag får den färdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar