måndag 28 mars 2011

Tunna sockor åt mig själv

Förra året lärde jag mig att det också går att sticka sockor av annat än Novitas sju bröder och jag har blivit allt mer förtjust i tunna garn. Trots detta har jag endast hunnit sticka ett par sockor till mig i tunt garn så nu var det dags för ett till par. Dessa sockor är enkla och har inga klurigheter i sig eftersom jag haft sockorna som ett slags sidoprojekt, som man kan ta med sig vart som helst och när som helst. Sockorna är stickade från tån uppåt och maskantalet var 64 totalt.


Projektinfo:
Mönster: Slip stitch heel basic socks från boken Socks from the toe up by Wendy D. Johnson
Garn: Regia hand-dye effect, åtgång 59 gram
Stickor: 2 mm strumpstickor
Garnkostnader: 4,66 euro

3 kommentarer:

  1. har samma bok, den är super bra. Lärde mig att sticka sockor på rundsticka och från tån uppåt, de bästa är att ja gör båda sockorna samtidigt :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag har också provat på magic loop tekniken och stickat två sockor samtidigt. Du har så rätt med att det är härligt att få båda sockorna samtidigt färdiga. Fast jag tycker också om traditionella strumpstickor och jag beställde för en tid sedan Knitpros 15 cm strumpstickepaket och är nog jätte nöjd. Jag brukar lite välja mellan traditionella strumpstickor och rundsticka beroende på mönstret och garnet osv. Det bästa är ju att det "nuförtiden" finns alternativ på allt så stickandet blir nog inte tråkigt i första lag.

    SvaraRadera