söndag 20 mars 2011

90-tals UFO:s

Jag har som vana att inte påbörja mera än ett projekt i taget och jag försöker vara väldigt noggrann med att alltid få färdigt mitt pågående projekt innan jag börjar med nästa. Jag brukar endast ha flera saker på gång då jag t.ex. stickar på en tröja, eftersom det då kan vara händigt att ha ett mindre projekt vid sidan som man lätt kan ta med sig. Av denna orsak har jag egentligen aldrig haft problem med dessa UFO:s (unfinished object, dvs. halvfärdiga projekt). När jag städade i min garnlåda hittade jag dock de här två hemskheterna. Det lila är en tröja jag börjat på, men mitt intresse tog slut när jag märkte att garnet inte kommer att räcka, och det rödvita är en pannlapp som saknar en baksida. Båda har jag börjat med i slutet av 90-talet.


Med hjälp av Ravelry och den inspiration jag fick där, bestämde jag mig för att göra något. Det lila garnet är ett 100% ullgarn av Gjestal och fast jag inte är värst förtjust i färgen så kan det nog senare vara användbart och således bestämde jag mig för att riva upp stickningen och  nysta garnet på nytt. Pannlappen tänkte jag att kunde vara användbar så jag stickade en likadan röd-vit bit och sedan virkade jag ihop dessa två bitar. Jag har ingen aning om vad garnet är eller varifrån jag fått den ursprungliga idén. Stickorna jag använde var storlek 5,5 mm så det gick snabbt att få slut på mina UFO:s.


Fast värst vackert blev det ju inte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar