tisdag 24 augusti 2010

Lite smått o gott

Just nu håller jag på med ett par sockor till min lillebror. Jag hade tänkt att jag skulle ha visat några bilder av två tårtor jag gjort på senaste tiden, eftersom dom också varit en slags handarbete eftersom de tagit mycket tid att göra. Tyvärr tog jag bort bilderna av den andra tårtan från min kamera innan jag flyttat över bilderna till datorn. Fan. Här är iaf bilden på den första tårtan.



Jag har blivit en rikigt "välineurheilija" när det gäller stickningsprylar. Jag älskar mina knitpro stickor. Jag känner ett sådant välbehag när jag stickar med dem att det är nästan skrämmande. :) Jag märkte här för en vecka sedan att jag skulle behöva sådana där runda ringar att märka ut ställen med i stickningen. De märken jag har är mera sådana man sätter fast i stickningen under tiden och de funkar inte så bra som sådana märken som löper med i stickningen. Hänger ni med? Jag har nu varit i två affärer och de har inte haft av dessa enkla plastringar, så idag köpte jag dessa. Är de inte söta?

1 kommentar:

  1. Den kakan som inte slapp med på bild var en devil's cake, dvs. en chokladkaka med hallon-kvark-mascarponeost fyllning och färska hallon. Båda kakorna var super goda.

    SvaraRadera