torsdag 15 april 2010

Min första babyshower...

...som jag alltså blivit bjuden på. När jag fick inbjudan bestämde jag mig för att sticka något till den kommande bebisen, en flicka, eftersom då skulle både jag få glädje att göra något och hopperligen kommer min kompis också att uppskatta gåvan. Jag bestämde mig för att sticka en babyfilt och kanske sockor, mössa o vantar. Jag hann endast med filten. Dessutom hade jag köpt en body till reserv ifall jag inte hinner bli klar, så nu ger jag båda. Hoppas min gåva kommer att uppskattas på lördagen.





Kanske jag ännu skulle göra ett kort till gåvan. På den nedre bilden ser ni alltså tidningen var mönstret finns, dvs. Novitas vår 2010. Garnet är Novitas Pretty Baby och det kändes ljuvligt i affären. Dessvärre var det inte det bästa att sticka med, eller ska vi säga så att jag inte riktigt är nöjd med slutresultatet. Stickorna far storlek 5 och filten har måtten 65cmx65cm. Nedan finns en bild på det jag gav min guddotter då hon föddes år 2007. Den är stickad enligt Novitas mönster och garn. Exakta detaljer orkar jag inte gräva fram mera efter tre år. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar