onsdag 5 juni 2013

I've got some catching up to do

Vad tiden rinner iväg. Det är redan en månad sedan jag updaterat senast och ett par saker har också blivit klara här emellan, men bloggandet har bara inte blivit av. Kanske beror det på att de saker jag gjort inte är lika somriga som mitt humör eller det att jag haft väldigt mycket på gång den senaste tiden då jag sökt jobb då mitt nuvarande vikariat tar slut. Denna gång tänkte jag låta bilderna tala mera för sig, men fråga gärna om det är något du undrar över :)

Aika juoksee kauheata vauhtia ja minä en taida enää pysyä perässä. Viimeisestä kirjoituksesta on jo kulunut kuukauden päivät ja vaikka olen saanut useamman neuleen valmiiksi, en vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa blogiani. Tämä johtunee siitä, että valmistuneet tuotokset eivät vaan kertakaikkiaan vastaa kesäistä mieltäni. Toisaalta minulla on myös ollut hyvin paljon tekemistä viime aikoina, kun olen hakenut töitä nykyisen sijaisuuteni päättyessä. Pidemmittä puheitta annan tällä kertaa kuvien puhua puolestaan. Älä epäröi kysyä, mikäli joku neuleistani herättää kysymyksiä :)


Projektinfo:
Mönster: Castiel by Woolly Wormhead, ravelry.
Garn: Vuorelman Veto, 51 gram
Stickor: 3,5 mm och 3,75 mm
Materialkostnad: ca. 4,30 euro



Projektinfo:
Mönster: Inget särskilt mönster, tekniken kallas krokning
Garn: Louhittaren Luola, Louhitar i gult och brunt, sammanlagt 64 gram
Tunisisk virknål: 5 mm
Annat: damstorlek


Projektinfo:
Mönster: Wendy D. Johnson - Sock from the toe up, basic toe-up sock
Garn: jag har spunnit garnet själv, åtgång 100 gram
Stickor: 2 mm
Annat: Cheviot ullet är färgat av Tuulia Salmela, Louhittaren Luola


Projektinfo:
Mönster: Iloinen leipuri by Ulla Ralli - Patalappuja á la Carte
Garn: Novita 7 bröder, sammanlagt 56 gram
Virknål: 4 mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar