lördag 15 september 2012

Nevis

Har ni redan bekantat er med tidningen Knitscene? För mig var det kärlek direkt med första ögonkastet och för varje nummer så tycker jag om tidningen bara mer och mer. I januari köpte jag ett par nystan Malabrigo lace för att sticka denna enkla kofta av Stefanie Japel, men jag fick inte till stånd att börja på koftan före i augusti. 
 

Koftan stickas uppifrån ner och främst med slätstickning. Ett alldeles perfekt projekt då man vill göra något enkelt och inte vill stirra på mönstret hela tiden. Och garnet var rena njutningen, trots att jag lite är orolig för hur den färdiga koftan kommer att klara av användning.


Oletteko koskaan tutustuneet Knitscene lehteen? Jos ette, niin suosittelen lehteä lämpimästi. Minä pidin ensisilmäyksestä lähtien lehdestä ja tykästymiseni senkuin kasvaa joka numerolta. Tähän hyvin simppeliin Stefanie Japelin suunnittelemaan neuleeseen ostin langat jo tammikuussa, mutta vasta nytten sain neuleen pistettyä puikoille, ja neule valmistuikin ennätystahtia. Sen verran mukavaa neulottavaa tämä oli. 


Projektinfo:
Mönster: Nevis gardigan by Stefanie Japel, Knitscene, winter 2011
Garn: Malabrigo lace, marron oscuro, åtgång 107 gram
Stickor: 4,5 mm
Materialkostnader: ca. 19 euro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar