tisdag 3 maj 2011

Sockmysteriet del 2

Andra delen av mönstret till mysteriesockorna publicerades förra torsdagen, men p.g.a. vappfirandet här emellan, så har jag fått mina sockor färdiga för andra delens del först idag. Andra delen bestod av ett vackert ytmönster och hälen (en ny sorts häl jag aldrig provat förr). Jag borde ha valt mindre storlek på stickorna för denna del, men jag är för lat för sprätta. Sista delen publiceras i övermorgon och jag berätter mera info om projektet sedan när jag fått sockorna färdiga.


Jag vill också visa era mina nyaste handarbetsprylar. Hur kan en människa känna sig så lycklig när man nystar garn? Jag köpte nyss en garnvinda och en nystmaskin och de fungerar utmärkt :)


Och det här ska senare bli en sjal. Garnhärvan hade en knut i slutändan, vilket resulterade i ett stort nystan och ett litet, eftersom jag kapade av garnet vid knuten. Inga otrevliga överraskningar i mitten av nystanet då man nystat själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar