söndag 23 maj 2010

Mitt garnlager

Jag var igår sysslolös och då började jag kolla igenom mitt garnlager och fylla i garnen i ravelry. Det var jätte roligt att böka igenom alla påsar och lådor. Av vissa nystan steg inspirationen till höjderna, emedan vissa nystan väckte en förundran att vad jag egentligen tänkt på då jag köpt garnet. Summa summarum så fanns det en hel del stuff, både bra och dåligt. Med stash-funktionen i Ravelry kunde man dessutom föra in all information till Excel. Jag kände mig en stund som världens mest organiserade människa. Det som jag dock saknade i både excel tabellen och i stash funktionen var någon sorts siffra på totala mängden garn som fanns i stashen. Därför lade jag sedan till en kolumn i excel tabellen där jag räknade ut totala mängden garn i gram per sort och sedan totala mängden av allt. Gissa vad slutresultatet blev? Det blev hela 18,6 kg! O då kan jag lätt avrunda uppåt garnförrådet till 19 kg, eftersom jag hade en hel låda med garnrester och nystan jag inte har en aning om vad de är för märken osv. och de därför inte kom med i stashen.

Nu har jag lovat mig själv att inte köpa mera garn på en tid, eller iaf inte garn som inte direkt kommer till användning. Nu är det bara att sätta igång att handarbeta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar